با وجود اینکه رد پای دخالت و سهم خواهی نمایندگان در انتصابات کاملا مشهود است اما در عین حال آن را پای عرف سیاسی غلط رایج می گذاریم ،ولی بعنوان نماینده افکار عمومی اجازه نمیدهیم نمایندگان با ریز شدن در معاونت ها ،با سهم خواهی خود منافع مردم را زیر پا بگذارند
کد خبر: ۱۰۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 24 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::در مقوله مدیریت ها ،انتصابات و تغییرات تا دلتان بخواهد مطلب نوشته ایم ،دولتی تغییر کرده و مدیران باید از طیف همسو با دولت انتصاب شوند، هیچ کسی به این فرآیند اعتراضی ندارد .

اگر اعتراض و انتقادی هم هست ،متوجه شیوه هاست ،چون بنا نیست همسویی سیاسی به هر قیمتی اتفاق بیافتد .

یا اینکه سهم خواهی ها به شکلی دایره تصمیم گیری را کوچک و کوچکتر نماید که از دید بعضی دستگاه اجرایی یا خدماتی به کمپانی سهامی خاص سهم خواهان مبدل شود ودر مسیر رضایتمندی سهم خواهان افرادی در معاونت ها و مدیریت ها انتصاب شود که از مدیریت تخصصی هیچ بهره ای نبرده باشند .

تا اینجای کار براساس همان فرآیند یعنی همسو سازی مدیران ،بخش قابل توجهی از مدیران تغییر کرده اند ،خوب یا بد اتفاق افتاده است و منتظر می مانیم تا تاثیرات این انتصابات را به وضوح در ابعاد مختلف زندگی مردم به قضاوت بنشینیم .

اما این وسط مساله ای که انتصابات را به شدت تحت شعاع قرار داده و باعث شده تا تصمیم گیری ها به سمت و‌سوی ورود ناشایستگان به مصادر مدیریتی شود ،مداخله و سهم خواهی بی حد و حصر نمایندگان است .

همه می دانیم که قانون خط و مشی ها و حدود و ثغور هر دستگاه را تعیین کره است ،بر اساس همین قانون دولت مجری انتصابات است و نماینده نقش نظارتی دارد

اما واقعا برخی نمایندگان از بس در حصار تمامیت خواهی گرفتار شده اند که تمامی مرزهای قانون را جابجا کرده و هیچ تصمیمی در چارچوب قانون اتخاذ نمی شود.

به رغم هشدارهای شورای نگهبان ،اما نمایندگان ما وظایف قانونی خود را رها کرده و با پای کردن در کفش دولت ،امور اجرایی را در زمره وظایف خود آورده اند که دخالت در انتصابات نمود روشن این دخالت است.

با وجود اینکه رد پای دخالت و سهم خواهی نمایندگان در انتصابات کاملا مشهود است اما در عین حال آن را پای عرف سیاسی غلط رایج می گذاریم ،ولی بعنوان نماینده افکار عمومی اجازه نمیدهیم نمایندگان با ریز شدن در معاونت ها ،با سهم خواهی خود منافع مردم را زیر پا بگذارند

نیک میدانیم دانشگاه علوم پزشکی دستگاهی حساس و تخصصی است که کارکرد آن بصورت مستقیم بر سلامت و جان مردم تاثیرگذار است.

به هر تقدیر رییس دانشگاه منصوب شد،ایشان وظیفه دارند بر حسب اختیار و بر پایه تخصص و دانش، معاونت ها و مدیریت های تخصصی را منصوب کند.

اینکه برخی نمایندگان دایره دخالت خود را به حدی گسترش دهند و سهم خود را معاونت ها جستجو کنند، اصلا پذیرفتنی نیست ،چرا که در کنار سلب استقلال مدیریت دانشگاه ،سلامت مردم را هم هدف قرار می دهند.

آنگونه که پیداست تا امروز تکلیف معاونت ها روشن شده و تشخیص رییس دانشگاه حفظ وضع موجود معاونت بهداشتی است ،معاونتی حساس و‌گسترده که هرگز سیاسی کاری را بر نمی تابد.

با این حال با فشار نمایندگان دو‌گزینه برای تصدی معاونت بهداشتی به مرکز معرفی شده و به هر دلیل هر دو گزینه نتوانسته اند از فیلتر گزینش و نظارت عبور کنند.

اما یکی از نمایندگان محترم همچنان از منظر کمپانی سهامی به این دستگاه می نگرد و با اصرار بیخود سهم خود را در این معاونت دنبال می کند.

واقعا دنبال نمودن این مشی نادرست و تهوع آور از سوی این نماینده میرود تا در روند امور تخصصی دانشگاه اخلال جدی به وجود آورد .موضوعی که باید از سوی رییس دانشگاه و استاندار محترم مورد مداقه قرار گیرد .

همه باید بدانند که معاونت فعلی بهداشت دانشگاه که بدون ملحوظ دانستن نگاه سیاسی ،در سالیان اخیر ماموریت تخصصی خود را به درستی جامه عمل پوشانیده است و در میانه جنگ با کرونا و در پیش بودن کنگره اربعین ،دست بردن در این معاونت خطابی نابخشودنیست.

وقتی رییس دانشگاه به این نتیجه تخصصی رسیده است که معاونت بهداشت باید با وضع موجود به ماموریت خود ادامه دهد ،اما نماینده محترم آن را سهم خود قلمداد می کند چه معنایی می تواند از آن استنباط کرد ؟

آیا به جز نادیده گرفتن استقلال مدیریت دانشگاه و قربانی کردن سلامت مردم به پای منافع فردی و طایفه ای جناب نماینده ،میتوان معنای دیگری برای آن متصور بود ؟!

جناب نماینده خود بهتر می دانند که برای کسب سهم خود از مناسب مدیریتی تا امروز تمامی قواعد و توصیه های دستگاه نظارتی را زیر پا گذاشته اند ،اما ریز شدن در معاونت ها و طلب سهم از آن ها دیگر جایز نیست !

اینجا لازم است بخاطر حفظ سلامت مردم , هم نماینده از سهم خواهی ها کوتاه بیایند و هم اینکه رییس دانشگاه باید با قدرت بر تصمیم و استقلال خود پای فشارند و مانع از دخالت فشارهای بیرونی شوند ،البته لازم است استاندار محترم نیز در مواجهه با چنین فشارهایی ،مدیران اجرایی را تنها نگذارند ،چرا که اولین آسیب چنین فشارهایی بر هم زدن استقلال قوا خواهد بود

نمایندگان هم یقین داشته باشند اگر در مقوله فشار بر مدیران برای انتصاب معاونین کوتاه نیامده و پای خود را از کفش مدیریت اجرایی بیرون نیاورند بصورت شفاف اسامی آنان در مطالب بعدی در اختیار مردم و هیات نظارت بر انتخابات قرار خواهد گرفت . دیگر خود دانید !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
اسدی فر
پاتو از کفش مردم بخشی از استان بیرون بیار
نفرین این مردم مظلوم دامانت را خواهد گرفت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار